Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Рада суддів України на виїзному засіданні у Вінниці повідомила про полегшення життя українцям - у наступному році планують дозволити звертатись до суду через Інтернет – мережу.
Для участі в електронному судочинстві потрібно буде заповнити анкету і віднести її до суду, де перевірять особисті дані.
Після цього судом від таких осіб будуть електронною поштою прийматись електронні заяви, клопотання та інші документи, що стосуватимуться їх справи.
Голова Ради суддів України Валентина Симоненко пояснила доцільність нововведення: "Щоб не завантажувати суд відвідувачем, щоб справа могла переходити, чи не пересилатися поштою. Тому що на пошту йде дуже багато бюджетних коштів. А це заощадить і дасть можливість перенаправити ці кошти на інші потреби судів. Наприклад, на обладнання тих же кімнат свідків або закупити хоча б стільці для того, щоб сидіти, а не стояти перед залом судового засідання ".
І в судах нововведення чекають із нетерпінням, адже передбачають, що справи розглядатимуть швидше, зменшиться паперова робота.
Суди намагаються впроваджувати й інші технічні та електронні засоби, які спрощують документообіг.
Зокрема, позитивний результат дав проект «Електронний суд» та пілотний проект надсилання SMS-повідомлень учасникам судового процесу.
Для цього учасникам судового процесу треба було зареєструватись в Системі обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу, після чого вони могли отримувати судові повістки та інші процесуальні документи.
Реалізація цього проекту дала змогу з початку 2014 року зекономити майже 4, 5 мільйона гривень – повідомили на засіданні Ради суддів.
Будем сподіватись, що нововведення виправдають сподівання не лише щодо економії коштів на конверти та часу, а й покращать якість процесу.